onsdag 8 april 2009

Thank god for fatties

I mellanstadiet var jag tjock, töntig och rätt ful.
Det innebar ju att jag fick stå ut med pikar och föraktfulla blickar från de som inte var det. Töntiga i alla fall, för visst fan var vissa av dem feta, fetare än mig, och inte fan kan man säga att en liten 12åring är "snygg"?
Enda skillnaden var ju det att medan de läste Frida och Story så läste jag fantasy och manga.
Jag blev aldrig mobbad, men visst fan så märkte jag ju att det var lite pinsamt, fel och jobbigt att umgås med mig, och jag fick en del pikar.
Som de flesta tjocka, osäkra och utstötta ungar så började jag klä mig i svart, sminka mig fult och lyssna på Marilyn Manson.
Sedan så gick jag igenom mina år som posergothare och sjukt osäker på mig själv. Jag skäms oftast när jag tänker tillbaka.

Men jag är ändå tacksam över att mitt liv utvecklats såhär. Hade jag inte varit töntig i mellanstadiet så hade jag blivit en sådan person som går med i fejsbook grupper som "Vi vill att systemet ska vara öppet på söndagar!!11" trots att jag bara är 18 och det är ett par år kvar tills jag får handla på systemet. Eller "Så behandlar du oss bartenders!" när det närmsta en bartender jag varit är att jag har sett en liten reklambanner om en bartenderkurs på Ibiza.
Jag hade bara laddat upp de bilderna på skogar och grejer som finns när man installerar Windows på bilddagboken och haft bildtexten: "Tjejer! tack för senast, vilken vild fest asså!"
Alla skulle veta vilka fyra personer jag menar med "Tjejer" och våran fest skulle varit folkölsdrickande med ett gäng finniga moppepojkar.
Jag skulle tyckt att people var en bra klubb och gått ut minst en gång i veckan.
Jag skulle haft en moppe, och kanske en epa. Jag skulle tyckt om att festa på gräsö och jag skulle tyckt att rasbo var ett bra ställe.
Jag skulle tyckt att "bokhjärtan" var fint och konstnärligt och att summer of 69 och sweethome alabama var "Schöna" låtar.

Jag är glad över att jag var tjock, ful och töntig i mellanstadiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar