måndag 26 mars 2012

.

Skyrim och Game of in zoomade rumpor och våldtäkt  (läs, game of thrones) har fått mig att nästan sakna fantasy genren. Alltså, jag gillar ju drakar. De är söta. jag gillar ju svärdsstrider, politiska intriger och sådant.
Jag saknar dessutom att rollspela, och skulle inte ha någonting emot att rollspela fantasy. Om det inte vore för en liten detalj. En av anledningarna jag tröttnade på fantasy var ju den europa-inspirerade settingen. Främst den som är inspirerad av Frankrike/Storbritannien. Jag har lite mer tålamod med vikingasettings, eftersom jag sedan barnsben haft en crush på gudinnorna Freja och Hel, samt att jag gillar hästar och korpar, och därför tycker att Oden har världens bästa smak i husdjur.
Men det vore så skönt att rollspela i en setting där alla inte är vita som snö, och som inte är patriarkat. 
 

4 kommentarer:

  1. Jag är iofs ett ganska stort fan av Europeiska settings, framförallt när de är någorlunda realistiska och skitiga, som Skyrim, men det känns ju trist att alla spelskapare/författare/whatever aldrig vill göra något annat. Senaste Assasin's Creed som utspelade sig i renässansens Konstantinopel var ju asnajs, en fantasymiljö som var inspirerad av något liknande skulle ju vara fantastiskt. (när fantasymiljöer inspirerade av mellanöstern väl finns är det ju bara för att författaren ska ha någonstans att låta the bad guys komma ifrån)

    Vi får skriva egna rollspel! :(

    SvaraRadera
  2. Varför kan människor aldrig redan gjort saker åt en :(

    SvaraRadera
  3. Jag har funderat över det, och det slutar oftast med att jag kommer till slutsatsen att människor är dumma i huvudet. :(

    SvaraRadera
  4. JA! ROLLSPEL! SNART! PEPP!

    vill bli bättre på spelleda :P

    SvaraRadera